RETUR & REKLAMATION
Som kund hos Bönor & Blad ska du alltid vara 100% nöjd med ditt köp. Om du har fått en defekt vara eller om produkten inte motsvarar dina förväntningar ska du kontakta oss på info@bonorochblad.se omgående. Du har alltid 30 dagars bytesrätt samt 14 dagars ångerrätt (med start den dag du mottagit produkten) på våra produkter. Observera att detta ej gäller livsmedel eller varor som anpassats efter dina önskemål med hänvisning till lagen om ångerrätt (2005:59) enligt 11 § i stycke 3-4.
Om du ångrar ditt köp eller vill byta en vara så betalar du själv fraktkostnaden för returen. Är det fel på varan så återbetalar vi för köpet och returfrakten.
Det är viktigt att du ber om kvitto på din försändelse samt kontrollerar kolli-ID på paketet du skickar för att enkelt kunna spåra försändelsen. Vid en återbetalning så görs det så fort din retur kommit in och hanterats av oss.
Returer som skickas in utan godkänd anledning accepteras ej.
Om ett paket inte hämtas ut
I det fall ett paket inte hämtas ut hos valt ombud i tid, kommer du som kund debiteras en avgift på 99 kr för att täcka hantering och administrativa kostnader. Ett paket ligger vanligtvis kvar hos ombudet i 7 kalenderdagar från det att paketet mottagits tills dess att det returneras. I det fall din beställning innehåller livsmedel eller produkter som är skräddarsydda enligt önskemål kommer du även debiteras fullt pris för dessa.
GARANTI
Bönor & Blad garanterar att alla tesorter som säljs är färska och att kaffesorterna har rostdatum i nära tid. Övriga produkter håller alltid den kvalitet och standard som kan förväntas av motsvarande pris. Alla produktbeskrivningar av våra te- och kaffesorter är personligt utförda av oss i samband med ett specifikt provningstillfälle och skillnader kan därmed förekomma. Bilderna på vår hemsida är fotograferade i studioljus och därmed kan skillnader i färg och utseende finnas på den fysiska produkten kontra produkten du ser på hemsidan. Om du inte är nöjd med din produkt, vänligen kontakta oss omgående.