Vanliga frågor

BESTÄLLNINGAR

Jag har inte fått en orderbekräftelse?
När du har valt dina varor och betalat i kassan kommer det ett bekräftelsemail till e-postadressen du angav vid din beställning. Obs! Ibland kan mailet hamna i skräpkorgen, kika där om du inte fått ett mail från oss i din vanliga inkorg.

Jag ska beställa en present, går det att skicka direkt till mottagaren?
Vill du skicka en present direkt till mottagaren är det bara att fylla i mottagarens leveransadress vid betalning. Mottagaren får avisering om att hämta ut sitt paket via det telefonnummer eller mailadress du angett i kassan.

Vill du skicka ett meddelande till mottagaren kan du lägga till ett hälsningskort. Skriv i meddelanderutan i varukorgen vad som ska stå på kortet så skriver vi det åt dig.

Kan jag använda mitt fysiska stämpelkort på hemsidan?
Tyvärr är inte det möjligt att få sitt bonuskort stämplat via hemsidan utan de kan endast användas i våra fysiska butiker. Vi rekommenderar att registrera till vårt nyhetsbrev där vi då och då erbjuder kampanjer att använda på vår e-handel.

Jag har anmält mig till nyhetsbrevet men inte fått mailet med välkomstrabatten?
Ibland kan det ta upp till några timmar innan välkomstrabatten kommer till din inkorg. Kanske har den råkat hamna i skräpposten? Hör gärna av dig till oss på info@bonorochblad.se om det inte kommit inom 24h så hjälper vi dig.

Jag har gjort en beställning men skulle vilja ändra mitt fraktsätt/adress?
Om din order inte lämnat vårt lager går det bra att ändra fraktsätt eller adress. Har din beställning däremot redan lämnat vårat lager så kan vi tyvärr inte ändra leveransmetod. Maila oss om din ändring så fort som möjligt till order@bonorochblad.se.

 

FRAKT

Vad kostar frakten?
Oavsett speditör kostar frakten 69 kr. Hemleverans kostar 149 kr.

Jag har gjort flera ordrar som ska till samma adress men får bara ett bekräftelsemail?
Om vi ser att en beställning har kompletterats med fler beställningar till samma person och adress packar vi det i ett och samma paket, därför registreras endast ett sändningsnummer hos DHL eller Postnord.

När får jag mitt paket och hur lång är leveranstiden?
Normalt sett är din order redo att lämna vårt lager inom 2 arbetsdagar från det att du lagt din beställning. Vanligtvis tar det 1-3 arbetsdagar för DHL eller Postnord att leverera paketet till ditt närmsta postombud. Vid hög belastning och under högtider kan hela eller delar av beställningen ha en längre leveranstid.

Jag har inte fått mitt paket?
När din beställning har lämnat vårt lager får du en avisering på din mail med ett spårningsnummer från DHL eller Postnord.
Klicka här för att spåra ditt paket på DHLs hemsida.
Klicka här för att spåra ditt paket på Postnords hemsida.

Jag hann inte hämta ut mitt paket, vad händer nu?
Läs om våra köpvillkor här.

Mitt paket var skadat när den levererades, vad ska jag göra?
Läs om retur, reklamation och garanti här.

 

BETALNING

Vilka betalsätt har ni?
Läs om våra köpvillkor här.

Hur nyttjar jag mitt presentkort?
Har du fått ett presentkort från oss är du varmt välkommen att använda det i någon av våra fysiska butiker. Här hittar du alla våra butiker!

 

LEVERANS

Hur levereras mitt paket?
Vi använder oss av flera olika fraktmetoder för att skicka våra ordrar. I första hand använder vi oss av Postnord för leverans till närmaste Postnord-ombud. Vi använder oss även av DHL. Alltid fraktfritt för beställningar med ett ordervärde på minst 399 kr. För leveranser i Europa använder vi DHL och Postnord.

Måste jag vara hemma för hemleverans?
Om kunden inte är hemma på uttalad tid för leverans, och inte heller är kontaktbar via telefon eller annan eventuell överenskommelse, kommer leveransen skickas till ett ombud.

Jag hann inte hämta ut mitt paket – vad händer nu?
I det fall ett paket inte hämtas ut hos valt ombud i tid, kommer du som kund debiteras en avgift på 199 kr för att täcka hantering och administrativa kostnader. Ett paket ligger vanligtvis kvar hos ombudet i 14 kalenderdagar från det att paketet mottagits tills dess att det returneras. I det fall din beställning innehåller livsmedel eller produkter som är skräddarsydda enligt önskemål kommer du även debiteras fullt pris för dessa.

 

PRODUKTER

Jag saknar en vara jag brukar handla på Bönor & Blad, har ni slutat med den?
Ibland kan våra produkter ta slut och då tar vi bort den från hemsidan tills den är tillbaka i lager igen. Kolla några dagar senare om den är tillbaka eller maila oss på order@bonorochblad.se.

Vart kommer era teer ifrån?
Vi har ett handplockat urval av flera leverantörer till vårt tesortiment.

Finns det samma utbud i era butiker som på nätet?
Ja, i princip har vi samma utbud i våra butiker som på vår e-handel men det kan finnas några få undantag. Våra uppskattade presentarrangemang är anpassade för att kunna skickas i paket och ser därför inte ut som i butikerna. Hittar du inte det du söker är du välkommen att maila oss på order@bonorochblad.se så hjälper vi dig vidare!

Hur ska jag brygga mitt te på bästa sätt?
Vi rekommenderar dessa bryggningstips till ditt te:

Svart te 
1 tsk/kopp
95°C
2-4 min  

Grönt te
1 tsk/kopp
75-85°C
1-3 min  

Rött te
1 tsk/kopp
95°C
6-8 min  

Vitt te
1 tsk/kopp
75-85°C
5-10 min 

Oolong
1 tsk/kopp
85°C
2-4 min